onsdag 16. september 2015

Media Kommunikasjon


Spørsmål om kommunikasjon

1. Kommunikasjon er å dele tanke, kunnskap og føleser. Det betyr å medele eller golde forbindelse med motakeren det hander også om noe som er felles og det som er bundet sammen.


2.
 "You cannot not communicate"
-Paul Watzlawick

a) Det som jeg tror menes er at mennesker kan kommunisere uasett om de snakker eller ikke, hvis en person ser lei seg ut på ansiktet, så får motakeren en følelse av at denne personen er lei seg.

b) Jeg er ganske enig med denne påstanden, folk kan tro at det å være stille ikke er en måte å kommunisere på men det er en måte å si noe på via koppspråk og uttrykk.

3.

Dette er et eksempel på verbal kommunikasjon. Et anen type verbal kommunikasjon er språk/det å snakke.


Dette er et eksempel på ikke verbal kommunikasjon, kroppsspråk som smilling på dette bilde. Noen andre eksempler kan være alt som ikke blir sagt visuelle uttrykk.

4.
a) Kjennetegn mellom Tradisjonell massekommunikasjon og Personlig kommunikasjon
Tradisjonell Massekommunikasjon:
-Tradisjonelle medier
-avis
-radio
-tv
-enveis, og det er mange mottakere
-profesjonelt med et medium og en profesjonell sender
- lite eller ingen tilbakemelding

Personelig kommunikkasjon:
- toveis, en samtale/dialog, privat
-en eller få mottakere
- ikke profesjonell sender og krever ikke et medium
-du får som oftest tilbakemedling



SEACHANGE 

Tommy Ellingsen  www.projectseachange.com


Seachange utstillingen handet om unge europerer, det hande også om å fange øyebilkke i tid. Det står på sidet at "Gode bilder har potensiell til å forklare store historier som kan forandre et samfunn.
Det er vanskelig å forklare dette med ord alene"



Denne utstillingen er et eksempel på en massekommunikasjon.
Du ser dette med at det er flere mottakere, det er offentlig og det trenger et medium som er bilde. 
Dette er bare noen eksempler.


5.
Grunnen til at min blogg er en personlig mediert kommunikasjon, er at jeg legger ut ting personlig
og medium det med bruk av en blogg. Noen av grunnene kan være.
- Jeg er ikke en profesjonell sender
-Fordi bloggen min er såpass liten (ennå) så er det ikke så mange mottakere
- Og jeg får tilbakemelding fra læreren mine på dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar