onsdag 9. desember 2015

Reklame

Oppgave 1.Gå på nettet og identifiser minst 5 reklamer du tror er skreddersydd din profil som nettbruker.


1.
Sender: Nelly
Hva: Klær
Annonserer: Julekalender, du får nye rabatter for hver luke i advent.

2.
Sender: Spread shirt
Hva: Trykking på klær
Annonserer: Litt sånn at når du bruker spread shirt så kan du lage egne trykk/motiv på en sjorte

3.
Sender: LEGO
Hva: LEGO Friends
Annonserer: En ny seire med LEGO som er rettet til jenter, både leker og en nettserie hvor vi følger ei popstjerna

4.
Sender:O.B
Hva: Tamponger
Annonserer: Tamponger og mensen

5.
Sender: XXL
Hva: Klær, sportsutstyr
Annonserer: Julekalender rabatter, konkuranser



Oppgave 2. Velg deg 3 større merkevareprodusenter. Beskriv hvilke følelser og verdier disse ønsker at du, som forbruker, skal forbinder med  dem.


1.
Nike  har mottoet "Just do it" som betyr "bare gjør det". Jeg tenker med en gang på at når du bruker Nike sports utstyr/klær, som er trenings tøy, så får mer lyst til å bevege seg eller at du får det til på en bra måte.

2.
McDonalds motto er "im loving it" som betyr at McDonalds vil at du skal elske maten deres, som jeg gjør.
3.
Apple selger elektroniske produkter, jeg liker mobilene meg jeg synest at pc har blitt litt sånn mehh...


Oppgave 3. Hva må du ta hensyn til hvis du er blogger og får penger av  
produsenter for å skrive om produktene deres?


Du må vise at du reklamere/sponser produktet og vise hvor du fant dette og sånn.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar